Hoe vaak koop je nou een nieuwe woning in je leven? Als je daarbij stilstaat, dan snap je dat zo'n bijzondere gebeurtenis alle aandacht verdient. Daar zorgen de kopersbegeleiders van Hendriks Bouw en Ontwikkeling en Hendriks Coppelmans voor. Zij maken er graag een feestje van, van handtekening tot sleuteloverdracht.
Jeffrey van Nuland van Hendriks Bouw en Ontwikkeling en Ron Cornelissen van Hendriks Coppelmans zijn allebei kopersbegeleider. Samen met hun team verzorgen zij het koperstraject. Ze werken pas sinds kort samen, maar merken nu al dat ze hun vak op dezelfde manier beleven en invullen. ‘We nemen onze klanten graag mee op een inspirerende reis en ontzorgen hen vanaf het moment dat ze hun handtekening hebben gezet onder een koop- en aannemingsovereenkomst. Als koper komt er dan opeens best veel op je af. Je moet tal van beslissingen nemen in een korte periode en het kan zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Het kopen van een woning is een feestje. Dat begint al bij de start van de verkoop. Maar ook als de handtekening eenmaal gezet is, organiseren we geregeld leuke bijeenkomsten, zoals de viering van de start van de bouw, en kijkdagen op de bouwlocatie. Ondertussen leren we onze klanten steeds beter kennen. Je gaat een relatie met ze aan die soms wel anderhalf jaar voortduurt. Tussen koop en oplevering zit vaak veel tijd, waarin we opties bespreken, meedenken over keukens en badkamers en ervoor zorgen dat vrijwel alles wat de klant wil, ook daadwerkelijk zo gebouwd en opgeleverd wordt. Dat is een intensief traject en je maakt samen heel wat mee. Trouwpartijen en geboortes, maar helaas soms ook scheidingen en overlijdens.’
Elke klant heeft een eigen verhaal en het is een voorrecht om even deel te mogen uitmaken van iemands leven. Daarom gaan we net even dat stapje verder. Bij Hendriks is de klant echt koning; maar eerlijk is eerlijk, wij zijn keizer. Als iets echt niet kan, dan kan het ook echt niet. Het kan interessant zijn voor een bouwbedrijf om veel extra’s te verkopen tijdens het kopersbegeleidingstraject, maar soms is de klant daar niet mee geholpen. Wij focussen op de toegevoegde waarde voor de koper en zullen nooit opties aanbevelen die niet passen bij de specifieke woonwensen van de klant. Dat is typisch iets waar Hendriks zich mee onderscheidt. En wat ons werk zo waardevol maakt!’